Handelsvilkår

Generelle opplysninger

BIS & NDP Group ApS

Harald Jensens Plads 1

8000 Aarhus

E-post: info@lightscopenhagen.no

PRISER

I tilfelle forsinkelser, restordre eller utsolgte varer, har vi som mål å raskest mulig informere deg om hva vi kan gjøre med saken - f.eks. gi deg pengene tilbake eller hjelpe deg med å finne en tilsvarende vare et annet sted.

BETALING

Lights Copenhagen mottar betaling med VISA, VISA, VISA Electron, Mastercard, Mobilepay. Betalingen vil først bli trukket på kontoen din når varen sendes. Alle beløp er i NOK. Norske kroner og inkl. moms.

Vi tar ikke kortgebyrer.

Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet av innsigelsesordningen. Les mer om våre betingelser på PayPals hjemmeside. 

LEVERING

Light Copenhagen har som mål å sende ordre innen 24 timer fra tidspunkt for ordreinngåelse.

Vi sender til hele Norge. Frakt er gratis til utleveringssteder. Frakt til døren koster XXX NOK.

Vi leverer ikke til utlandet (gjelder også Færøyene og Grønland).

Varene dine sendes med PostNord.

OBS: Hvis det ikke er plass på utleveringsstedet, vil pakken din bli flyttet til nærmeste utleveringssted, noe du vil få beskjed om. Hvis det oppstår problemer, kontakt kundestøtte.

Det leveres varer alle virkedager. Varen din vil bli levert 2-4 virkedager etter bestilling.

REKLAMASJONSRETT

Det er 2 års reklamasjonsrett i henhold til kjøpsloven. Vår reklamasjonsrett gjelder for feil i materiale og/eller fabrikasjon.

Hvis reklamasjonen er berettiget kan du få varen reparert, byttet, pengene i retur eller avslag på prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.

Reklamasjonen gjelder ikke feil eller skader begått ved feil håndtering av produktet/ytelsen. Du skal reklamere innen “rimelig tid” etter at du har oppdaget mangelen/feilen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at feilen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.

Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktomkostninger. Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Husk også å få en kvittering for returen, slik at vi kan refundere fraktomkostningene dine. Kontakt oss før du returnerer produktet ditt, så det vil foregå enklest mulig.

Ved retur, reklamasjoner og benyttelse av angreretten, skal varen sendes til:

Lights Copenhagen

Ulstedvej 27B

9370 Hals

Det aksepteres ikke forsendelser med postoppkrav.

REFUSJON

Hvis det er snakk om refusjon, må du sende inn bankopplysninger i form av registreringsnummer og kontonummer, slik at det avtalte beløpet kan overføres. Opplysningene kan oppgis per e-post eller annen elektronisk form, da det ikke er sensitive opplysninger og kun vil bli benyttet til vår oppfyllelse av refusjonen.

ANGRERETT

Som forbruker har du 30 dagers angrerett når du handler hos oss. Angrefristen utløper 30 dager etter at du har mottatt varen din.

Fristen innebærer at du har 30 dager fra du har mottatt varen din, til å gi oss beskjed om at du vil angre kjøpet ditt. Du må sende en e-post til: info@lightscopenhagen.no. 

Du kan også benytte standard angrerettskjema, som du finner nederst i kjøpsbetingelsene.

Du kan ikke angre ved å nekte å motta varen, uten samtidig å gi tydelig melding om dette.

Skulle du angre på kjøpet ditt, hvor en gratis gave leveres med selve ordren, så må hele ordren returneres. Alternativt kan du beholde gratis gave og motta differansen i retur.

RETUR

Når du har gitt oss beskjed om at du vil angre kjøpet ditt, så har du 14 dager på å sende varen tilbake til oss.

Du må selv betale for at pakken returneres og det er du som er ansvarlig heretter, hvis det oppstår en skade under transporten. Dvs. at du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til vi har mottatt den i retur.

Når du returnerer er du ansvarlig for at varen er pakket skikkelig inn. For å lette ekspedisjonstiden, legg gjerne ved en kopi av ordrebekreftelsen i pakken.

Ønsker du å sende varen i retur til oss, kan vi være behjelpelige med etikett og vi vil deretter kreditere fraktomkostninger ved tilbakebetaling av kjøpsbeløpet.

Send til:

Lights Copenhagen

Ulstedvej 27B

9370 Hals

Du kan ikke angre ved å nekte å motta varen, uten samtidig å gi tydelig melding om dette.

MERK: Produkter og bestillinger kan ikke refunderes eller returneres i perioder med salg, spesielle kampanjer eller spesielle rabatter.

VARENS STAND VED RETUR

Du er kun ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi som følge av annen behandling enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon. Med andre ord kan du prøve varen på samme måte som i en fysisk butikk.

Hvis varen har ekstraordinære bruksmerker eller skader ut over det som er beskrevet ovenfor, betraktes den som brukt. Det betyr at hvis du ønsker å angre kjøpet, vil du kun få deler av eller ingenting av kjøpesummen tilbake, avhengig av varens handelsmessige verdi på tidspunktet for retur.

For å motta hele kjøpesummen, må du derfor prøve varen i 30 dager, men varen må ikke ha tydelige spor etter bruk.

Vi anbefaler at du sender varen i retur i den originale emballasjen. Hvis den originale emballasjen mangler, kan det muligens medføre en verdiforringelse av varen.


TILBAKEBETALING

Dersom du angrer kjøpet ditt, får du naturligvis det beløpet du har innbetalt til oss i retur. I tilfelle av en verdiforringelse, som du er ansvarlig for, trekkes denne fra kjøpsbeløpet. Ved anvendelse av angreretten, refunderes alle betalinger mottatt fra deg, herunder leveringsomkostninger (unntatt ekstra omkostninger som følge av ditt valg av en annen leveringsform enn den rimeligste form for standard levering som vi tilbyr), uten unødvendig forsinkelse og senest 14 dager fra den datoen vi har fått beskjed om din beslutning om å bruke angreretten.

Tilbakebetaling gjennomføres med samme betalingsmiddel som du brukte ved opprinnelig transaksjon, med mindre du uttrykkelig har godtatt noe annet. Vi kan holde tilbake tilbakebetalingsbeløpet inntil vi har mottatt varen i retur, med mindre du har lagt frem dokumentasjon på at du har returnert den.


KLAGEMULIGHETER

En klage over en vare eller tjeneste kan sendes til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Lenke: https://naevneneshus.dk/

For å kunne klage, skal varen eller ytelsen som du vil klage over, ha kostet minst 1110 kroner og høyst 100 000 kr. Det er et gebyr å få klagen behandlet.

Når du handler i en e-merket nettbutikk, kan du få behandlet saken din gratis hos e-merket - uansett beløpets størrelse. Les mer her.


Hvis du er forbruker med bopel i et annet EU-land, kan du skrive din klage i EU-kommisjonens nettbaserte klageportal.

Plattformen finnes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NO

Sender du inn en klage her må du oppgi vår e-postadresse: info@lightscopenhagen.no

PERSONVERNPOLITIKK

Vi trenger følgende opplysninger når du handler hos oss: Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.

Vi registrerer og videreformidler personopplysninger som er nødvendige for å kunne levere varen til deg.

Personopplysningene blir registrert hos BIS & NDP Group ApS og oppbevares i fem år, etterfulgt av sletting av opplysningene.

Vi samarbeider også med en rekke andre virksomheter, som oppbevarer og behandler data. Virksomhetene behandler utelukkende opplysninger på våre vegne og bruker dem ikke til egne formål.

Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i land som kan gi opplysningene dine tilstrekkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på lightscopenhagen.no er BIS & NDP Group ApS.

Du har rett til å få opplyst hvilke opplysninger vi behandler om deg.

Hvis du mener at opplysningene er unøyaktige, har du rett til å få dem rettet. I noen tilfeller har vi plikt til å slette dine persondata hvis du ber om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke lenger er nødvendige i forhold til det formålet vi skulle bruke dem til. Du kan også kontakte oss hvis du mener at dine persondata blir behandlet i strid med lovgivning. Du kan skrive til oss på: info@lightscopenhagen.no


STANDARD ANGRERETTSSKJEMA

(Dette skjemaet utfylles og returneres kun hvis angreretten gjøres gjeldende) 

Til:

Lightscopenhagen.dk

Harald Jensens Plads 1,

8000 Aarhus

e-post: 

info@lightscopenhagen.no

 

Jeg meddeler herved at jeg ønsker å gjøre angreretten gjeldende i forbindelse med min kjøpsavtale om følgende varer/tjenester:


__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Mottatt den: _______________________________

 

Forbrukerens navn: ______________________________________________________________________


Forbrukerens adresse:  ___________________________________________________________________



Forbrukerens underskrift: _________________________________________  Dato: _________________

(kun hvis skjemaets innhold meddeles på papir)

Handelsbetingelsene er senest oppdatert 05.03.2023